Ticari Araçlar ve lojistik fuarları açıldı
Ticari Araçlar, otobüs ve yan sanayi fuarı (COMVEX İSTANBUL) ile 5. Lojistik Endüstrisi, Taşımacılık, Yükleme, Boşaltma, İstifleme, Depolama Araç, Donanım, Sistem ve Teknolojileri Fuarı (LOGIST EURASIA), Beylikdüzü Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde açıldı.
Ticari Araçlar, otobüs ve yan sanayi fuarı (COMVEX İSTANBUL) ile 5. Lojistik Endüstrisi, Taşımacılık, Yükleme, Boşaltma, İstifleme, Depolama Araç, Donanım, Sistem ve Teknolojileri Fuarı (LOGIST EURASIA), Beylikdüzü Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde açıldı.
İki yılda bir düzenlenen fuarlara bu yıl 21 ülkeden 372 firma ve temsilcilik katılıyor.
Yolcu ve yük taşımacılığında kullanılan ticari araçların en son modellerinin yanı sıra yan sanayi kuruluşlarının ürün ve hizmetlerinin sergilendiği COMVEX İSTANBUL'da, Ford, Fiat, Isuzu, Renault gibi markalar, yeni getirdikleri ya da geliştirdikleri modelleri ilk kez bu fuarda tanıtıyor.
Ford yeni Ranger ve Cargo'nun son versiyonlarını, Fiat yenilenen Fiorino'un yanı sıra gençleştirilen Ducato'yu, Anadolu Isuzu ise yeni üretim şehir içi otobüsünü ilk kez kullanıcılara sunuyor.
9 ülkeden seçilmiş alım heyetlerinin de ziyaretçi olarak katıldığı fuarda, 8 firma araç lansmanı yapacak.
2011'in 10 aylık döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 24 oranında artış gösteren ticari araç pazarı, bu fuarla yeni iş bağlantılarına imza atmayı hedefliyor.
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Kudret Önen, Türkiye'nin bugün hafif ticari araçlar üretiminde AB ülkeleri içinde birinci, otobüs üretiminde ikinci ve kamyonda beşinci sırada yer aldığını, başta AB olmak üzere ticari araçların toplam otomotiv ihracatı içinde 2011 yılı ilk 10 ayında yüzde 25 pay aldığını belirtti.
Küresel pazarlarda otobüste 4, kamyonda 2 adet yerli markanın önemli talep gördüğüne işaret eden Önen, ARGE altyapısıyla ilgili çalışmaların da devam ettiğini, Türkiye'de kurulan yaklaşık 100 ARGE merkezinin 36'sının otomotiv ana ve yan sanayi firmalarına ait olduğunu ve ARGE merkezinde çalışan sayısının 4 bine yükseldiğini vurguladı.
2010'un küresel krizin etkilerinin hızla gerilediği ve otomotiv sanayinin olumlu yönde önemli gelişme sağladığı yıl olduğunu söyleyen Önen, dış pazarlarda derinleşen ekonomik kriz nedeniyle daralan ihracata rağmen, Türkiye'de artan iç pazar talebi sayesinde bu gelişmenin 2011 yılı ilk 10 aylık döneminde devam ettiğini kaydetti.
2011 yılı Ocak-Ekim döneminde toplam üretimin, 2010 yılı aynı dönemine göre yüzde 11 oranında artarak 987 bin adet düzeyinde gerçekleştiğini belirten Önen, ' Ocak-Ekim döneminde ticari araç üretimindeki artış yüzde 15 oldu ve üretim 450 bin adede yükseldi'' dedi.
Önen, toplam taşıt aracı ihracatının küresel krizin etkisiyle 10 ayda yüzde 5 artarken, ticari araç ihracatının yüzde 12 dolayında artış gösterdiğini ifade etti.
Kudret Önen, şunları kaydetti:
' yılında bu gelişmelerle sanayimizde AB ve ABD'de devam eden krize rağmen, toplam üretim olarak yeni bir rekor yıl beklenmekteydi. Ancak sanayimizde üretim ve ihracatta önemli yer tutan ve tasarımının da Türkiye'de gerçekleştirilen bazı hafif ticari araçlarda ÖTV oranının yüzde 10'dan yüzde 15'e çıkarılması hepimiz için büyük bir sürpriz oldu. Bu araçlar ihracatımızın önemli bir oranını oluşturuyor. Avrupa'daki krizin etkisi daha geçmedi. Avrupa'nın bundan sonra ne olacağı, üretimimizin nerelere gideceği de soru işareti haline geliyor. Bu ortamda biz özellike ticari araçlarda üretimimizi iç pazarın desteği ile artırıyorduk. Bu sınıfta gerçekleştirilen ÖTV artışı sonrası iç talebin azalması bekleniyor. Otomotiv sanayimizi de bu tabii negatif olarak etkileyecektir. Dağıtıcılarımız, satıcılarımız daha bu farkı piyasa ile tam paylaşmadılar. Esas bence farkın 2012 yılında çıkacağını ve 2012'de gerek üretim gerek satışta bu konuda adedin azalacağını öngörüyoruz.
Bu koşullara rağmen Türk otomotiv sanayi yakın bir gelecekte 2 milyon adet üretim, 1,5 milyon adet ihracat, 50 milyar dolar ihracat geliri ve 600 bin istihdam hedeflerine ulaşmak üzere yoğun ve hedef odaklı çalışmalarına kararlılıkla devam etmektedir.''
-''Türkiye'deki ARGE merkezlerinde 2.600 proje üzerinde çalışılıyor''-
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Bilim ve Teknoloji Genel Müdürü Ziya Karabulut da Türkiye'de bulunan 110 ARGE merkezi içinde 15 bin araştırmacının istihdam edildiğini, buradaki şirketlerin toplam cirolarından ARGE'ye ayırdıkları payın 5 milyar lirayı aştığını vurguladı.
110 ARGE merkezinden çoğunu otomotiv ana ve yan sanayinin oluşturduğuna işaret eden Karabulut, 100 ARGE merkezinde 2 bin 600 proje üzerinde çalışıldığını kaydetti.
Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD) Başkanı Bahadır Özbayır ise 2011'de mevcut ekonomik istikrarı olumsuz etkileyecek gelişmeler olmazsa şehirler arası ve belediye otobüsünde yaklaşık 2.500 araç, 6 ton ve üzeri kamyonda 45 bin adetler seviyesinde, hafif ticari araçta da 285 bin civarında olmak üzere toplam 332 bin 500 adetlik bir pazar beklentisi olduğunu ifade etti.
. . .
İçerik sadece atıfta bulunularak yayınlanabilir:
Demir Çelik. Editöryal görüş, yazarın
görüşüne aykırı olabilir.