Kerim Çelik Genel Müdürü Kerem Çakır: Hizmet ağımızı sürekli genişletiyoruz

13 Haziran 2014 Cuma 09:44
Kerim Çelik Genel Müdürü Kerem Çakır: Hizmet ağımızı sürekli genişletiyoruz
Türkiye demir çelik piyasasının can alıcı üç sanayi bölgesi olan Bursa, Manisa ve Adana bölgelerinde konuşlanan Kerim Çelik, farklı lokasyonlarda müşterilerine yakın olarak en iyi hizmeti vermek için çalışıyor. “Kerim Çelik müşterilerinin beklentilerinin istenilen zamanda ve kalitede, en yüksek verimle karşılanmasına dayalı bir kalite politikası izliyor” şeklinde konuşan Kerim Çelik Genel Müdürü Kerem Çakır ile gerçekleştirdiğimiz röportajımızı sizlerle paylaşıyoruz.

Öncelikle bizlere kısaca kendinizden bahseder misiniz?

50 yılı aşkın deneyimi bulunan Kerim Çelik dünya standartlarında Çelik Servis Merkezi hizmetlerinin Türkiye’deki ilk uygulayıcısıdır. ÇSM hizmetlerimizle üretim zincirinde çelik üreticisi ve nihai ürün arasındaki halkayı oluşturuyoruz Borusan Holding Yassı Çelik Grubu şirketlerinden biriyiz. 2006 yılından beri dünyanın en büyük çelik üreticilerinden Arcelor Mittal ve Borusan Holding ile ortak olarak çalışıyoruz.

Kerim Çelik’i tanıyabilir miyiz? Faaliyet alanlarınız neler?

Geniş bir ürün gamına sahibiz. Portföyümüzde sac (CR), sıcak daldırma galvanizli sac (HDG), asitlenmiş yağlanmış sıcak sac (P&O), boyalı sac (CC) gibi ürünler bulunuyor. Modern yönetim anlayışımız operasyonlarımızı en etkin şekilde sürdürme ve hizmet kalitemizi sürekli artırma olanağı veriyor. Çelik Servis Merkezlerimizle nihai kullanıcılara istedikleri kalitedeki ürün ve hizmetleri zamanında ulaştırma hedefimizle hareket ediyoruz.

Makine parkınızdan ve teknolojinizden söz eder misiniz?

Bursa şubemiz, ülke sanayisine önemli katkıları bulunan ve sürekli gelişerek büyüyen Nülüfer Organize Sanayi Bölgesi’nde 20 bin m2’si kapalı olmak üzere, toplam 29 bin m2’lik alan üzerine kurulu. Tesis, 2 adet boy kesme hattı, 3 adet dilme hattı, 1 adet multi – blanking hattı (dilme ve boy kesme hattı) ve 2 adet otomatik paketleme hattı ile yıllık 350 bin ton üretim üretim kapasitesine sahip. Manisa şubemiz ise, 10.000 m2’si kapalı olmak üzere toplam 20 bin m2’lik tesisinde, yıllık 150 bin ton kapasite ile faaliyet gösteriyor Şube 2 adet boy kesme hattı, 1 adet dilme hattı ile ağırlıklı olarak Manisa ve İzmir olmak üzere, ege ve Akdeniz bölgelerindeki yassı çelik kullanıcılarına hizmet veriyor. Adana şubemiz, 2012 yılı başında faaliyete geçmiş ve coğrafi açıdan bölge merkezli konumda olmasından dolayı Adana’ da 2400 m2 kapalı alanda kurulmuştur. Tesis;1 adet boy kesme hattı, 1 adet oluk hattı ve 1 adet trapez hattı ile yıllık 25.000 ton üretim kapasitesine sahip olup, Akdeniz, Doğu Anadolu, Güney Doğu Anadolu, İç Anadolu ve Orta Doğu bölgelerindeki yassı çelik kullanıcılarına hizmet vermektedir.”

Müşterilerinize sunmuş olduğunuz ürün ve hizmetler neler? Ağırlıklı olarak hangi sektörlere hizmet veriyorsunuz?

Birçok farklı sektörde, orta ve küçük ölçekli sanayicilere ve nihai kullanıcılara hizmet veriyoruz. Bu sektörler arasında, otomotiv yan sanayi, beyaz eşya ve yan sanayi, boru profil, inşaat ve yan sanayi, makine ve yedek parça, radyatör, aydınlatma, kilit klasör üreticileri, ısıtma ve havalandırma, conta, tavukçuluk ekipmanı, çelik dolap imalatçıları, mobilya aksesuarı üreticileri, kablo ve taşıma sistemleri, elektrik pano üreticileri, asansör üreticileri çelik servis merkezleri ve bayileri yer alıyor.

Türkiye’nin hangi bölgelerinde aktif olarak faaliyet gösteriyorsunuz?

Kerim Çelik, Türkiye demir çelik piyasasının can alıcı Üç sanayi bölgesinde Bursa, Manisa ve Adana bölgelerinde konuşlanmıştır. Farklı lokasyonlarda müşterilerimize yakın olarak en iyi hizmeti vermek için çalışıyoruz. Hizmet ağımızı sürekli genişletiyoruz. 2005 yılında Manisa şubemizi faaliyete geçirdik. Hemen ardından, Sefaköy’deki merkez şubemizi Tuzla’ya taşıdık. 2008 yılında Bursa’da ve 2012 başında Adana’da açtığımız şubelerle şube sayımız dörde yükseldi. 500 bin tonun üzerindeki üretim kapasitemiz ve 200 çalışanımızla faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Geniş hizmet ağımız ve müşterilerimize olan coğrafi yakınlığımızın avantajları hizmetlerimize de yansıyor.

Kerim Çelik hangi ülkelerde faaliyette bulunuyor? Yurtiçi ve yurtdışı Pazar payınız hakkında bizleri bilgilendirir misiniz?

Kerim Çelik olarak önceliğimizi yurtiçi hedeflerimize veriyoruz. Çelik servis merkezlerinin sunduğu hizmetlerin nitelikleri dolayısıyla müşteriye yakın olmak bizim için büyük önem taşıyor. Müşteriyi, operasyonlarını, ihtiyaçlarını anlamak, hızlı servis verebilmek ve ilave nakliye maliyetleri yaratmamak için müşteriye fiziksel olarak yakın olmak gerekiyor. Bu nedenle Kerim Çelik olarak servislerimizde asıl hedefimiz ihracat yapmaktan daha çok müşterilerimiz ile olan ilişkilerimizi geliştirmektir. Ama bu, ihracat yapmadığımız anlamına gelmiyor. Ciromuzun % 3’e yakın bir kısmı ihracattan geliyor. Geçmişte Yunanistan, Hindistan Mısır ve Türki Cumhuriyetlere ihracat yaptık. Türkiye’de hizmetimizi ve kalitemizi beğenen yabancı ortaklı firmalar, farklı ülkelerdeki işletmeleri için de yassı çeliği bizden alıyorlar.

Kısa ve uzun vadede hayata geçirmeyi düşündüğünüz plan ve projeleriniz neler?

50 yılı aşkın deneyimimizle Doğu Akdeniz bölgesindeki müşterilerimize teknik ve ürün geliştirme konularında her türlü çelik servis merkezi hizmetini dünya standartlarında sunmak için son olarak Adana şubemizi açtık. Adana şubemiz rulo, dilinmiş rulo, levha, trapez, oluklu galvanizli sac(HDG) ve rulo, dilinmiş rulo levha, soğuk sac (CR), sıcak sac (HR), asitlenmiş yağlanmış sıcak sac (HRPO) malzemelerle bölge sanayine hizmet veriyor.

Bunun dışında yatırımlarımıza belirlediğimiz hedeflerimiz paralelinde gerekli önemi vermeye ve yeni projeler planlamaya devam ediyoruz. Hedef pazarlarımızdaki yeni kapasite ve tesis fırsatlarını yakından takip ediyor, bu doğrultuda yatırım planlarımızı şekillendiriyoruz. 2014 yılına bakacak olursak, ülkelerin kayda değer olmayan büyüme hedeflerini dikkate alarak; 2014 tüketiminin 2013 seviyelerine yakın bir seviyede olmasını bekleyebiliriz. Bu, pazardaki oyuncuların tedbirli davranacağı anlamına geliyor. Kerim Çelik olarak hedefimiz, sektördeki diğer oyuncularla aramızda fark yarattığımızı düşündüğümüz, servis kalitesinde hizmet almak isteyen endüstriyel müşterilerimizdeki iş hacmimizi artırmaktır. Rekabetin esas olarak fiyata dayandığı servis ihtiyaçları sınırlı, emtia bazlı sektörlere değil “gerçek” ÇSM hizmetine ihtiyaç duyulan sektörlere yoğunlaşmanın daha sağlıklı ve sürdürebilir bir hedef olduğunu görmekteyiz.

İnovasyon ile yeni ürün/hizmet yaratma alanındaki çalışmalarımızın meyvelerini toplamak öncelikli hedeflerimizi arasında yer alıyor.

Son olarak şunları eklemek istiyorum; Kerim Çelik müşterilerinin beklentilerinin istenilen zamanda ve kalitede, en yüksek verimle karşılanmasına dayalı bir kalite politikası izliyor. Şirketimiz sürekli iyileştirme felsefesini benimsemiştir. Gelişen bir ekip anlayışı ile çalışan tatminini ön planda tutarak, satış öncesi ve sonrasında verdiğimiz sürekli teknik destek ve hizmetle müşteri memnuniyetini sağlamayı amaçlıyoruz.

Bu haber toplam 41538 defa okunmuştur
dergi isteği
katalog tasarlıyoruz
Etiketler:
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Diğer Haberler