60 ülkede faaliyet gösteriyoruz

13 Eylül 2017 Çarşamba 11:49
60 ülkede faaliyet gösteriyoruz
Freudenberg Türkiye Genel Müdürü ve Ortadoğu Başkanı Erdi Ceyhan ile gerçekleştirdiğimiz röportajımızı sizlerle paylaşıyoruz.

“Freudenberg son teknolojik ürünleriyle göz dolduruyor”

Sorularımıza geçmeden önce bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

3.5 yıldır Freudenberg Türkiye bünyesinde Freudenberg Sealing Technologies Türkiye Genel Müdürü ve Ortadoğu Başkanı pozisyonunda görev alıyorum. 20 yıldır sektördeyim.

Freudenberg’in fabrikaları, yönetim yapısı, dünya genelindeki ofis ve hizmet noktaları hakkında bilgi verir misiniz?

Freudenberg, 60 ülkede 40 binden fazla çalışanıyla 10 farklı iş kolunda faaliyet gösteriyor. Bunların en büyük iş kolu ise Freudenberg Sealing Technologies’tir. Bugün Türkiye’de Freudenberg bünyesinde 1500 kişi çalışıyor. 8 tane iş kolu ile faaliyet gösteriyor. Bizim şu anda içinde bulunduğumuz iş kolu Freudenberg Sealing Technologies’tir. Freudenberg, globalde hem en büyük iş grubu hem de pazar lideridir. Tüm dünyadaki sızdırmazlık teknolojileri grubunda farklı markalarla faaliyetlerimize devam ediyoruz.

Dünya genelinde kaç ülkede faaliyet gösteriyorsunuz? Ağırlıklı olarak faaliyet gösterdiğiniz ülkeler hangileri?

Freudenberg Sealing Technologies 60 ülkede faaliyet gösteriyor. Bunların içerisinde genelde endüstrileşmiş ülkeler; Kuzey Amerika, Meksika, Brezilya Avrupa, Uzakdoğu ve Yakındoğu ülkeleri bulunuyor. Endüstri ve otomotivin geçerli olduğu tüm ülkelerde Freudenberg Sealing Technologies hem üretim hem de satış organizasyonları ile faaliyet gösteriyor

“Ürünlerimizin yüzde 95’ini kendi fabrikalarımızda üretiyoruz”

Sızdırmazlık sektöründe müşterilerinize vermiş olduğunuz hizmetlerden bahseder misiniz?

Sızdırmazlık teknolojisi farklı ortamlardaki geçişin kontrol altına alınmasını sağlıyor. Çok farklı sektörlerde geniş bir kullanım alanı bulunmaktadır. Mesela otomobilde motorlarda, şanzımanda, dingillerde, yağlı ortamlarda veya kapalı ortamlardaki ortamın dış etkenlerden korunması için bir sızdırmazlık fonksiyonu ihtiyacı var. Aynı durum endüstride de geçerli. Çamaşır makinasından tutun da redüktöre, traktöre hidrolik pnömatik aksamlarının olduğu tüm ürün elemanlarında sızdırmazlık ihtiyacı duyuluyor. Bununla ilgili çok farklı elemanlar kullanılıyor. Geçmişte kauçuk esaslı ürün gruplarının oluşturduğu teknolojiler varken zaman içerisinde farklı farklı ürün grupları da kullanılmaya başlandı. Biz şu an kauçuk kullanmadan sızdırmazlık yapıyoruz da diyebiliriz. Sızdırmazlık teknolojilerinde dünyada pazar lideriyiz. Ayrıca en büyük üreticiyiz. Ürünlerimizin yüzde 95’ini kendi fabrikalarımızda üretiyoruz. Dünyadaki fabrikalarımız focus fabrikalar ve her ürünümüzü farklı fabrikalarda üretiyoruz. Bölgesel olarak Avrupa’daki fabrikalarımızda; bir fabrikada en fazla iki - üç ürün grubu üretip, tüm Avrupa’daki müşterilerimize ve dağıtım kanallarımıza gönderiyoruz. Amerika’da da yine aynı şekilde bir yapı söz konusu. Japonya’nın daha farklı bir yapısı olduğu için orada 1960 yılından beri devam eden bir ortaklığımız var. Oradaki partnerimiz olan Nok’la birlikte Çin’deki faaliyetlerimizi ortak bir şekilde yürütüyoruz. Genel anlamda orada ortalama yüzde 70’lik bir pazar payı olduğunu söyleyebiliriz.

Freudenberg teknolojisi, üretim hatları ve yıllık üretim kapasitesi hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Sızdırmazlık teknolojileri olarak farklı ülkeler ve farklı teknolojilerle birlikte 60 tesisimiz mevcuttur. Türkiye’de sadece bir tesisimiz bulunuyor. Tesislerimiz Almanya başta olmak üzere Avrupa’daki hemen hemen tüm ülkelerde mevcut. Kapasite artırımı konusunda şu an; Macaristan ve Çek Cumhuriyeti ile Türkiye’deki fabrikalarımızı kullanıyoruz. Almanya’daki tesislerimizde de birçok ürün grubunda üretimlerimize devam ediyoruz.

"Firmamız, yenilikçi konularda her zaman ilk olmak istiyor ve bunun için yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor"

Ürünleriniz ağırlıklı olarak hangi sektörlerde tercih ediliyor? Ürünlerinizin tercih edildiği projelerden bazılarını bizimle paylaşır mısınız?

Otomotiv sektörü büyük bir pazar… Bu sektördeki üretimimiz de motor sızdırmazlık elemanlarıdır. Bunlar; krank şaft ön arka keçeleri, subap keçeleri, statik contalar. Bunun dışında yine şanzımanda kullanılan giriş çıkıştaki keçeler, contalar, teker ve aktarma gruplarında kullanılan sızdırmazlık keçeleri üretimi yapıyoruz. Bağımsız yedek parça piyasasında Freudenberg’in tüm iş gruplarında kullandığı bir markası var. Bu markamızın ismi Corteco. Corteco; Freudenberg Sealing Technologies, Vibracoustic filtre vb. iş gruplarının otomotiv bağımsız yedek parça pazarındaki dağıtımını sağlıyor. Bununla ilgili Türkiye’de de bir organizasyonumuz var. Bir diğer sektörümüz de genel endüstri satış kanalı. Bu sektör, otomotiv ve otomotiv yedek parça yenileme pazarı dışındaki tüm ürün gruplarını içeriyor. Bunun içerisinde; beyaz eşya, hidrolik, pnömatik, iş makinaları, traktörler vb. makine sektörünün olduğu tüm ürün gruplarında yaygın bir şekilde yer alıyor. Otomotiv sektöründe tüm OEM projelerindeki araç üreticileriyle çalışıyoruz. Globalde; Alman, Amerika, Japon ve Çin’deki üreticilerle çalışıyoruz. Oradaki bölgelerimizde pazar payımız oldukça yüksek. Genel endüstriyle ilgili bizim Türkiye’deki organizasyonumuz 2014 yılından beri lokal olarak yönetiliyor. Burada satış kanalımızla ilgili Sedat Yurdakul Satış Direktörü olarak tüm sektörlerin yönetiminden sorumludur. Projelerden bahsedecek olursak; Türkiye’de yenilikçi düşünen firmalar bizimle çalışmak istiyorlar. Çünkü Freudenberg sektöre her zaman ürünleriyle piyasada ilk olan; yenilikçi, dikkat çeken, enerji tasarrufuna önem veren ve son teknoloji olan ürünler sunuyor. En büyük müşterilerimizden biri olan Arçelik’te çamaşır makinalarıyla ilgili sızdırmazlık teknolojisi sağlanıyor. Bunun dışında şu an kullandığınız bütün çamaşır makinalarında Freudenberg keçelerini görebilirsiniz. Ayrıca Türkiye’nin en büyük redüktör üreticisi olan Yılmaz Redüktör de büyük müşterilerimiz arasında yer alıyor. Hidrolik sektöründeki önemli isimlerden biri olan Hema Endüstri ile beraber çalışıyoruz. Ayrıca yine hidrolik grubunda Merkel ürünleri ile ağır sanayiye hizmet ediyoruz. Firmamız, global teknolojiyi takip eden firmalarla direkt olarak çalışıyor. Çünkü Freudenberg; malzeme tecrübesi olan, belirli uygulamalara göre kendi malzemelerini üretebilen ve bununla birlikte firmaların ihtiyaçlarına göre ürün üretebilen bir firmadır. Örneğin, şu an piyasalarda elektrikli arabadan söz ediliyor. Freudenberg, bu konuyla ilgili daha şimdiden çalışmalara başladı. Firmamız, yenilikçi konularda her zaman ilk olmak istiyor ve bunun için her zaman yatırımlarını sürdürüyor. Bugüne kadar süregelen başarısının sebebinin de bu olduğunu düşünüyorum. Böyle olduğu zaman da rakip firmalar sizi referans alıyorlar ve sizi sürekli takip ediyorlar. Freudenberg’in uluslararası bir yapısı var. Bir Alman firması ama tüm dünyaya başarısını kanıtlamış durumda… Hem pazar lideriyiz hem de teknolojide lideriz. Biz üreterek kendimizi geliştiriyoruz ve rakip firmalarda hemen arkamızdan bizi takip ederek ilerliyorlar. Şöyle bir örnek vermek istiyorum; şu an Türk Standartları Entitisü’nde yağ keçesinin bir tanımı var. Yağ keçesini icat eden firma olmasından dolayı Avrupa’daki üretim standardını belirleyen Freudenberg’tir.

“Farklı ülkeler ve farklı teknolojilerle birlikte 60 tesisimiz mevcut”

Freudenberg Türkiye olarak pazarından ne kadar pay alıyorsunuz?

Oldukça yüksek bir pay alıyoruz diyebilirim. Ama bu payı daha da artırmayı hedefliyoruz. Bununla ilgili birtakım planlarımız var. Türkiye, çok büyük ve geleceği çok parlak bir pazar… Son 10 yılda Türkiye’de yenilikçi ürünlere daha fazla yatırım yapıldığını görüyoruz. O yüzden Freudenberg’in Türkiye pazarında çok başarılı olacağını düşünüyorum. Çünkü biz çalıştığımız kişileri müşteri olarak değil, partner olarak görüyoruz. Örneğin, Arçelik’in bazı ürünlerini birlikte test ederek piyasaya sürdük. Müşterilerimiz yeni bir ürün çıkaracağı zaman önce bizimle bağlantıya geçiyorlar ve ürünü birlikte tasarlıyoruz. Firmamız bu tür çalışmaları seven ve destekleyen bir firmadır.

İleriye dönük yatırımlarınız, Ar - Ge çalışmalarınız ve mevcut projelerinizden bahseder misiniz?

Türkiye’de daha kolay bir dağıtım ağı oluşturulabilmesi adına bir depo çalışmamız var. 2016 yılında büyük bir yatırımımız oldu. Yaklaşık 15 milyon Euro değerinde Bursa - Hasanağa OSB’de yeni bir üretim tesisi kuruldu. Bu tesisle birlikte Avrupa’daki üç ürün grubunun üretimini sadece Bursa’da yaparak, bu ürünleri Türkiye’den Avrupa’ya ihraç etmeye başladık. Şu anda 350 kişinin çalıştığı bir tesis haline geldi. Ayrıca dağıtım ve lojistik depo yatırımımızı tamamladık. Buradaki hedefimiz hem ürettiğimiz ürünleri hem de Avrupa, Amerika ve Japonya’dan ithal ettiğimiz ürünleri Bursa’dan Türkiye ve Ortadoğu’ya dağıtımını yapmak. Bundan sonraki hedefimiz ise yeni yatırımlardan ziyade yapılmış olan yatırımların meyvelerini görmek, satışlarımızı artırmak ve müşterilerimize daha iyi hizmet vermektir. 2017 yılında genel endüstriye öncelik veren hedeflerimiz var. Bunlardan biri Freudenberg’in expres üretim makinasıdır. Ayrıca depo yatırımımızla birlikte 24 saat içerisinde müşterilerimize işleme yöntemiyle Freudenberg dizaynına göre işlenmiş ürünleri tedarik etmeyi hedefliyoruz. Bu projemiz aslında 2015 yılında başlamış bir projedir. Şu an deneme süreçleri tamamlandı. Bundan sonra ise daha iyi hizmet verme amacımızla ilgili çalışmalar yapacağız. Bununla birlikte ürünlerimizi hızlı bir şekilde üretip gönderme konusuyla ilgili hedeflerimiz var. Dizayn ürün kriterleri çok yüksek olmayan bazı ürünler mevcut. Bu noktada bizim fiyat seviyemiz, bizi takip eden rakiplerimizin fiyat seviyesinden daha yüksek kalabiliyor. Bu tür ürün gruplarında kullanılması düşünülen Almanya merkezli Dichtomatik adında bir markamız var. Bu markamızın ürün grubunun lansmanı geçen sene başladı. Bu sene hızlı bir şekilde fiyattan dolayı ulaşamadığımız müşteri gruplarına da yaklaşmış olacağız. Bir diğer markamız ise Japonya’daki Nok markası. Bizim partnerimiz olan Nok’un ürettiği özel iş makinalarında kullanılan keçeler var. Orada bizim tedarik edemediğimiz ya da kontrolsüz bir şekilde ülkeye girdiği için sahte ürünler olabiliyor. Bu yüzden Nok’un ürün grubunu ve markasını ayakta tutabilmek ve doğru kanaldan tedarik etmek için geçen sene başlattığımız projeyle bu seneden itibaren daha yakın bir şekilde ilgilenerek tüm müşterilerimize ürün tedarik edeceğiz. Traktör ve iş makinaları sektörü de 2017 yılında hedef sektör ve müşteri grubu olarak belirlediğimiz, pazar payımızı artırmak için hedeflediğimiz sektörlerden bir tanesi. Freudenberg, Türkiye’ye inanıyor ve güveniyor. Freudenberg, Türkiye’ye çok ciddi bir yatırım yaptı ve bu yatırımlarına da devam edecek. Bizim için büyüyen ve gelişen bir bölge dinamizmi yakalamak istiyoruz. 2017 yılında büyümemizi hızlandırmak istiyoruz. Gelişmeler için bizi takip etmeye devam edin.

Bu haber toplam 286 defa okunmuştur
dergi isteği
katalog tasarlıyoruz
Etiketler:
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Diğer Haberler