Türk Sanayisinin Lojistik Sektöründeki Çözüm Ortağı: ARKAS LOJİSTİK

27 Kasım 2017 Pazartesi 10:15
Türk Sanayisinin Lojistik Sektöründeki Çözüm Ortağı: ARKAS LOJİSTİK
Arkas Lojistik Genel Müdürü Onur Göçmez ile gerçekleştirdiğimiz röportajımızı sizlerle paylaşıyoruz.

“Türkiye’nin dört bir yanında yatırımlarımızı sürdürüyoruz”

Sorularımıza geçmeden önce bizlere kendinizden bahseder misiniz?

2000 yılında İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden mezun oldum. 1999 yılında Çağrı Merkezi ve Müşteri Hizmetleri sektöründe başladığım iş hayatıma; Lojistik ve Nakliye sektöründe 2003 yılından itibaren sırasıyla Yurtiçi Kargo Servisi A.Ş Teftiş Kurulu Başkanlığı’nda Müfettiş olarak ve CEVA Lojistik A.Ş’de İstanbul Bölge Müdürü olarak devam ettim. 2012 Yılında Arkas Lojistik A.Ş’de göreve başladım. Operasyon Müdürü, Filo Yönetim Müdürü, İstanbul Bölge Müdürü olarak görev yaptım. 2014 yılında Arkas Lojistik Ulaştırma Hizmetleri Türkiye Müdürlüğü görevine geldim. 2015 yılında Genel Müdür Yardımcılığı yaptım. Bu yılın başından beri de Arkas Lojistik’de Genel Müdürlük görevini yürütüyorum.

Arkas Lojistik’in kısa tarihçesi, organizasyon yapısı ve faaliyet alanları hakkında bizleri bilgilendirir misiniz? Sizin farklılığınız nedir?

Arkas Lojistik 1989 yılında kuruldu. İstanbul, İzmir, Denizli, Bursa, Mersin, İskenderun, Ankara, Eskişehir, Gaziantep Kayseri, Konya, Samsun, Trabzon ve Antalya başta olmak üzere Türkiye’de kendimize ait 14 ofisle faaliyet gösteriyoruz. Yurtdışında ise; Rusya, Ukrayna, Gürcistan, Azerbaycan, Yunanistan ve Çin’de 12 ofisimiz bulunuyor. Diğer ülkelerde ise 100’e yakın acente ağıyla tüm dünyaya ulaşım sağlıyoruz. Arkas Lojistik olarak 3 ana iş kolunda hizmet veriyoruz; Depoculuk - terminal hizmetleri; Kara Nakliye ve Deniz - Hava Forwarding hizmetleri. Terminallerimizde konteyner taşımacılığını tamamlayan her türlü hizmet; tamir - bakım, reefer, depolama, elleçleme mevcut. Forwarding hizmetlerimiz dünyanın her yerine acenteliklerimiz kanalıyla gidiş - dönüş yüklerini nomine ediyor. Hızlı bir şekilde geliştirmekte olduğumuz Nakliye İş Geliştirme birimimizin Petrol Ofisi ile yaptığı dağıtım anlaşmasıyla Derince’den 81 ildeki PO bayilerine madeni yağ dağıtımı gerçekleştiriyoruz. Yurtbay Seramik, Pınar Su ve Sanica Boru’nun dağıtımını gerçekleştiriyoruz. Diğer geliştirmekte olan alanımız ağır yük ve multimodal projeler; Türkmenistan, Özbekistan ve Kazakistan ülkelerine çeşitli proje taşımalarımız oldu. Yurtiçi demiryolunda iç bölgeler ve limanlar arasında lokal hatlarda taşımaları geliştiriyoruz. Denizli Kaklık’da bir demiryolu terminali açtık. Yenice’de, Kayseri - Keykubat, Konya, Gaziantep’te cep terminalleri açtık. Böylece müşteri potansiyelimizi canlı tutuyoruz. Lokomotif yatırımlarımızı gerçekleştirecek olan şirketimiz Ar-Gü ile ise operatörlük yetki belgemizi yıl sonunda almış olacağız.

Ar-Gü kendi lokomotifi ile hat açtığında da Yurtiçi Demiryolu Bölümümüzün yarattığı potansiyel sayesinde hızlı bir şekilde blok tren taşımaları yapacağız. Ayrıca likit ve enerji taşımaları hizmetleri departmanı kurduk ve müşterilerimize tekliflerimizi iletmeye başladık. Bundan sonraki aşamada tank konteyner kiralama sürecimiz başlayacak. Daha sonraki aşamalarda fizibilite sonuçlarına göre likit ve enerji taşımalarıyla ilgili tank dorse alımı yapabileceğiz. Konteyner taşımalarına ek olarak FTL (Full Truck Load) yani komple kamyon taşımaları yapıyoruz. Önümüzdeki beş senelik dönemde en büyük hedeflerimizden biri FTL ile başlamış olduğumuz bu dağıtım ağını daha da güçlendirerek parsiyel dağıtımda da Türkiye’de en güçlü oyuncularından biri olmak. Devletin hava terminallerine yaptığı yatırımlar paralelinde hava taşımacılığını geliştirmeyi hedefliyoruz. Bizi sektörde farklı kılan önemli bir husus, dünyanın herhangi bir noktasından başka bir noktasına komple lojistik hizmeti verirken ve açmış olduğumuz tüm yeni hizmet alanlarımızda Türkiye’de özvarlık yatırımı ve insan yatırımı yaparak gerçekleştirmemizdir. Biz yatırımlarımızı sadece bir bölgede yoğunlaştırmıyoruz; Türkiye’nin dört bir yanında yatırımlarımız var. Bu yatırımlar istihdam sağlıyor ve bölgesel gelişmişliğe katkı sağlıyor. Bu anlamda önemli bir görev yapıyoruz.

“Demir çelik sektöründeki pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz”

Arkas Lojistik’in depolamada sunduğu hizmetler ve hizmet noktaları konusunda neler söylemek istersiniz?

Lojistik zincirini tamamlamak anlamında depolama ve dağıtıma da çok önem veriyoruz. Açık ve kapalı depo hizmetleri yanında antrepo hizmeti de sunuyoruz. İstanbul, İzmir, Bursa, Mersin, Konya, Kayseri, Gaziantep, Yenice, Van ve İskenderun’da olmak üzere 365 bin metrekarenin üzerinde açık konteyner sahası ve 12 bin metrekare kapalı depo tesislerimiz bulunuyor. Ayrıca Yenice, Aliağa ve Körfez’de depo açtık. Depo sayımızı 12’ye çıkardık. Van üzerinden İran’a demir yolu ile yapılacak taşımalar için de Van Organize Sanayi Bölgesi’nde kurduğumuz depomuz 2500 metrekare kapalı, 4500 metrekare açık alana sahip.

Arkas Lojistik Filosu bünyesinde bulunan tüm araç sayıları (Kara - Hava - Demiryolu ve Deniz) konusunda bilgi verir misiniz?

Hizmet çeşitliliğini ve farklı sektörlere yönelik uzmanlıklar geliştirmeyi önemsiyoruz. Büyüme hedeflerimiz ve müşterilerimizin talepleri doğrultusunda yatırımlarımıza devam ediyoruz. Son 3 ayda 5 milyon Euro’luk çekici ve dorse yatırımı yaptık. Filomuzda 520 çekici 700’e yakın dorse bulunuyor. Yeni dorselerimizle tek araçla üç farklı taşıma yapabiliyoruz. Hem yurtiçi dağıtım projeleri hem konteyner taşımacılığı ve hem de FTL taşımalarında kullanılabiliyor. Çekici ve dorselerimizin çeşitliliğiyle filo gücümüz bize farklı sektörlere hizmet verme ve çeşitli ihtiyaçlara yönelik taşımalar yapma olanağı sağlıyor. Ayrıca demiryolu taşıma şirketimiz Ar-Gü’nün filosundaki 706 vagonla 35 bin ton taşıma kapasitemiz var. Demiryolunda ek bir kapasite yaratmak amacıyla 6 yeni lokomotif yatırımı için yurtdışından lokomotif üreticileri ile görüşüyoruz. Burada temel amacımız mevcut kapasiteye ek bir kapasite yaratmak. Bu nedenle yeni lokomotif almak ve kendi lokomotiflerimizi işletmek üzerine çalışmalarımız devam ediyor. Yurtdışına verilen siparişlerde teslim süresi uzun olduğundan bu süreçte biz de sisteme dahil olmak için TCDD’den kiralama yapmak üzere başvuruda bulunduk.

Özellikle demir çelik sektöründe lojistik büyük önem taşıyor. Demir Çelik ve Makina gibi sektörlere yönelik sunmuş olduğunuz hizmetleri detaylıca bizlerle paylaşır mısınız?

Arkas Lojistik olarak bilgi birikimimiz, hizmet kalitemiz ve satınalma gücümüz ile birlikte sektörün lojistik ihtiyaçlarına paralel çalışmalar yürütüyoruz. Profil demir, inşaat demiri, köşebent, filmaşin, rulo sac ve galvanizli çelik köşebent en yoğun taşıdığımız ürünler. 2018 yılında Arkas Lojistik olarak demir çelik sektöründe pazar payımızı artırmayı hedeflerken, piyasa dinamiklerini takip edip müşterilerin taleplerini göz önüne alarak gerekli stratejileri oluşturuyoruz. Dünyadaki petrol arzı güvenliği konusunda büyük önem taşıyan ve yaklaşık 7 milyar dolar yatırımla hayata geçirilecek olan TANAP’ta “en büyük hizmet sağlayıcı” konumunda bulunuyoruz. Projesi kapsamında Tosçelik’in ürettiği 48 inç ve 56 inç boruları taşıdık. Eylül 2015’te başladığımız projede demiryolu taşımaları haricinde 3.2 milyon kilometre yol kat ederek 36 bine yakın boruyu elleçledik. Böylece projenin toplam uzunluğunun yüzde 26’sını taşımış olduk. Demiryolu taşımacılığında 706 vagondan oluşan filomuzla Türkiye’nin doğusundaki madenlerden İsdemir ve Kardemir demir çelik tesislerine son beş yıldır büyük tonajlarda demir cevheri taşımaları yapıyoruz. Ayrıca forwarding tarafında demir çelik sektörünü baz aldığımızda 2016 yılı toplamında; 9181 TEU, bu yılın Ocak - Ekim döneminde ise 8284 TEU taşıma gerçekleştirdik.

Yıllık cironuz hakkında bizleri bilgilendirir misiniz? Ciro ve büyüme bazında 2016’yı nasıl kapattınız? 2017 için beklentileriniz neler?

Geçen yılı 230 milyon dolar ciroyla kapadık. Türkiye’de ve faaliyet gösterdiğimiz tüm diğer ülkelerde hizmet çeşitliliği yaratarak çeşitli zorlukların yarattığı negatif etkileri dengeleyebildik ve zorlu rekabet koşullarına rağmen 2017 yılını da büyüme ile kapatacağız. Arkas Lojistik dolar bazında yüzde 15’lik bir büyüme gerçekleştirdi; bu büyümenin içinde en yüksek pay TL bazında yüzde 33 olarak Arkas Lojistik Kara Ulaştırma bölümümüz oldu. 2018 yılında özellikle yeni oluşturduğumuz hizmetlerin hacminin artması ile de birlikte dolar bazında 10 - 15 ve üzerinde büyüme ile devam edeceğiz.

Bu haber toplam 690 defa okunmuştur
dergi isteği
katalog tasarlıyoruz
Etiketler:
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Diğer Haberler