Delta Kalıp EuroBlech Fuarı'na Katıldı
Delta Kalıp Genel Müdür Yardımcısı Çiğdem Kırmızıpınar EuroBlech Fuarı ile ilgili görüşlerini dergimizle paylaştı.
Delta Kalıp Genel Müdür Yardımcısı Çiğdem Kırmızıpınar EuroBlech Fuarı ile ilgili görüşlerini dergimizle paylaştı.
Delta Kalıp Genel Müdür Yardımcısı Çiğdem Kırmızıpınar EuroBlech Fuarı ile ilgili görüşlerini dergimizle paylaştı.
Delta Kalıp; 20 yılı aşkın süredir Türk sanayisine hizmet veriyor. Enjeksiyon ve metal kalıplarda kullanılan merkezleme elemanlarının üretimini yapan firmamız; endüstriyel kalıp sektöründe bilinen ve aranan bir firma haline gelmiştir. 5000 metrekarelik kapalı alanda, son teknoloji tezgahlarda üretimini yapmış olduğumuz ürünleri hem Türkiye geneline hem de yurtdışı pazarlara sunuyoruz. Ülkemizin çeşitli noktalarında konuşlu 16 bayi kanalı ile sanayicilerimize ulaşırken, ana üreticilere ise doğrudan satış yapıyoruz. Ford, FCA, Fiat, Chrysler Automobiles, Tofaş, PSA Peugeot&Citroen, Renault, Arçelik, Vestel, BSH gibi dünya çapında bilinen dev kuruluşlara Delta Kalıp olarak doğrudan hizmet veriyoruz.
Fuarlara olan bakış açınız hakkında neler söylemek istersiniz? Özellikle on dönemde katılımcı olarak yer aldığınız EuroBlech Fuarı firmanız açısından nasıl geçti? Bu fuar hakkındaki düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?
Delta Kalıp olarak, marketing bütçemizde fuarlara önemli bir pay ayırdığımızı söyleyebilirim. Gerek yurtiçinde gerekse de yurt dışında düzenlenen fuarları yakından takip ediyoruz. Bazı fuarlarda doğrudan katılımcı olarak yer alırken, bazılarında da ziyaretçi olarak yer alıyoruz. Bu bağlamda EuroBlech Fuarı da katılmaya değer gördüğümüz ve bize fayda sağlayacağına inandığımız bir fuardı. 25 – 29 Ekim 2016 tarihleri arasında Almanya’nın Hannover kentinde düzenlenen EuroBlech Fuarı’nda hem üretimini yaptığımız ürünleri tanıttık hem de DELTA markasını uluslararası çapta düzenlenen bir fuara taşımış olduk.
Dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen ziyaretçileri standımızda ağırladık ve kendilerine DELTA markasını yakından tanıtma imkanı yakaladık. Bununla birlikte bizleri ziyaretleri sırasında markamızı bildiğini ve bizleri yakından tanımak istediklerini ileten birçok ziyaretçiyle de görüşme fırsatımız oldu. Açıkçası global ölçekli bir fuarda DELTA markasının tanındığını görmek bizleri ziyadesiyle mutlu etti. Fuara katılma amaçlarımızdan birisi de 2017 ve sonrası için belirleyeceğimiz ihracat politikalarımıza temel oluşturmaktı. Açıkçası EuroBlech Fuarı ihracat planlamalarımız için bizleri fazlasıyla cesaretlendirdi diyebilirim. DELTA markasına gösterilen ilgi ve alaka doğrultusunda ihracat çalışmalarına, planladığımızın ötesinde zaman ve kaynak ayırmaya karar verdik.
Peki, EuroBlech Fuarı’nı ülkemizdeki fuarlarla kıyaslayacak olursanız, verimlilik ve organizasyon kalitesi hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Türkiye’deki çeşitli fuarlara katılan bir firma olarak; EuroBlech Fuarı’ndaki organizasyondan fazlasıyla memnun kaldığımızı söylemek istiyorum. Ülke olarak çok köklü bir fuar geçmişimiz olmadığı için; Avrupa’daki fuarlarla yurtiçindeki fuarları birebir karşılaştırmak çok doğru olmaz diye düşünüyorum. Çünkü Avrupa’da fuar kültürü gerçekten oturmuş durumda… Bu hem organizatörler, hem katılımcılar hem de ziyaretçiler için geçerli… Herkes ne yapması gerektiğini gayet iyi biliyor. Zamanla ülkemizde de fuar organizasyonlarında hedeflenen kalitenin yakalanacağını düşünüyorum.
Son olarak 2016 yılı firmanız açısından nasıl geçti, 2017 yılı için neler hedefliyorsunuz?
2016 yılında ülkemiz önemli badireler atlattı. Özellikle 15 Temmuz’da yaşanan olaylar ülke sanayisini ve ekonomisini önemli ölçüde etkiledi. Döviz kurlarındaki dalgalanmalar ve ülkemizin kredi notunun derecelendirme kuruluşları tarafından düşürülmesi de işin tuzu biberi oldu.
Delta Kalıp olarak her firma kadar bizler de bu süreçten etkilendik. Yine de 2016 yılını iyi bir noktada kapatacağımızı düşünüyorum. 15 Temmuz gecesi ve sonrasında gördük ki tüm vatandaşlarımız bir ve beraber olabiliyor. Ülke olarak buna fazlasıyla ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. Herkes, bu ülke için elini taşın altına koymalı… Umarız 2017 yılı, 2016’dan çok daha iyi geçer…
. . .
İçerik sadece atıfta bulunularak yayınlanabilir: Demir Çelik. Editöryal görüş, yazarın görüşüne aykırı olabilir.